جاذبه های گردشگری در ایران


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 8 مهر 1399
بازدید : 47
نویسنده : rahnama-safar

سی و سه پل

شاه عباس اول دستور داد که پلی در شهر اصفهان ساخته شود که این پل با مباشرت و به همت الله وردیخان  ساخته شد .

پل سی و سه پل معبر مردم به جلفا بوده و در گذشته با نام‌های پل شاه عباسی،پل الله وردیخان و پل جلفا شناخته می‌شد.از نام‌های دیگر سی و سه پل می‌توان به چهل چشمه اشاره کرد زیرا این پل در وهله اول چهل چشمه داشته است.

سی و سه پل در گذشته مکان برگزاری جشن آب‌پاشان و مراسم خاج‌شویان ارامنه اصفهان بوده است.این پل تاریخی به گفته پرسی سایکس،ژنرال،نویسنده و جغرافی دان انگلیسی،یکی از پل‌های درجه اول جهان است.

  جاذبه های دیدنی در استان گلستان

لرد کرزن،ایران‌شناس و یکی از سیاستمداران قرن بیستم بریتانیا در توصیف سی و سه پل چنین نوشته است:«انسان هیچ انتظار ندارد برای دیدن آنچه که روی هم رفته می‌توان آن را باشکوه‌ترین پل دنیا نامید، ناچار از مسافرت به ایران باشد.»

سی و سه پل که چهار باغ عباسی را به چهارباغ بالا وصل می‌کند،در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰به ثبت ملی رسید.

کارشناسان زمین‌شناسی و میراث‌فرهنگی اعتقاد دارند که مصالح، پایه و فونداسیون سی و سه پل به گونه‌ای طراحی شده که استحکام آن تنها در رطوبت است و خشکی ادامه‌دار رودخانه در درازمدت امکان خطر برای سی‌وسه‌پل را بسیار زیاد می‌کند، این در صورتی است که زاینده‌رود در سالهای اخیر خشکسالی را تجربه می‌کند و آبی ندارد.

ارگ راین

 

ارگ رایِن یکی از بزرگ‌ترین بناهای خشتی جهان است. این بنای تاریخی بزرگ با مساحتی بیش از بیست و دو هزار مترمربع، دومین بنای خشتی بزرگ جهان بعد از ارگ بم است که هرساله میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی است.

ارگ راین در جنوب غربی شهر کنونی راین در استان کرمان ایران قرار دارد. این بنای خشتی تا حدودی به ارگ تاریخی بم شبیه‌است و بر بالای تپه‌ای قرار دارد.

ارگ راین یک از دژهای فرمانروایی میرزا حسین خان(راینی)بوده که در زمان نادر شاه افشار و پسر او محمد علی خان در زمان زندیه بوده‌است. این ارگ پس از سرنگونی زندیه به دست آغا محمد خان قاجار جای زندگی نوادگان میرزا حسین خان نامی به میرحسینی بوده که هنوز گروهی از انان در این شهر و بیشترشان در شهر کرمان باشنده هستند.فرمانروایی پدر و پسر در این ولایت نشان از رخنه و محبوبیت آنان در این سرزمین دارد.تا انجا که این ارگ در بسیاری از منابع با نام ارگ میرزا حسین خان نامیده شده‌است.

آنچه باید درباره ویزای هنگ کنگ بدانیم؟

غار نمکدان قشم

غار نمکدان قشم بزرگترین غار نمکی جهان است و 6600 متر طول دارد. این غار در 90 کیلومتری شهر قشم و 2 کیلومتری ساحل واقع شده است. پس همزمان با ساحل‌گردی می‌توانید از این غار 570 ساله دیدن کنید.

طی تحقیقات انجام شده، تنفس از هوای داخل غار می‌تواند به بهبود بیماری‌های تنفسی مانند آسم کمک کند. مجسمه‌های نمکی شکننده، رودخانه‌های نمکی و خفاش‌های کوچک چیز‌هایی هستند که می‌توانید انتظار آنها را داشته باشید.

درون غار نور کافی وجود ندارد پس برای نگاه دقیق‌تر به بدنه قندیل‌ها کافی است یک چراغ‌قوه پرقدرت به همراه داشته باشید. نمک‌های داخل غار خاصیت دارویی دارند پس از چشیدن آنها نترسید!

دخمه‌های زرتشتیان

در آیین کهن زرتشت، هنگامی که شخصی فوت می‌کرد این ترس وجود داشت که بدن او توسط شیاطین آلوده شود. به همین دلیل، زرتشتیان بدن شخص را در بالای برج‌هایی با نام برج خاموشان یا برج سکوت قرار می‌دادند تا خوراک پرندگان شکاری شوند.

برج خاموشان یزد مکانی اسرارآمیز است که شما را کمی با دنیای مردگان آشنا می‌کند. این برج در 15 کیلومتری شهر یزد و در حوالی منطقه صفائیه روی یک کوه کم ارتفاع قرار گرفته است. شاید جالب‌توجه باشد که این روش تدفین تا قبل از دوره پهلوی رواج داشت اما در این دوره ممنوع شد.

راهنمای انتخاب متخصص تعمیرات لوازم خانگی و ماشین های اداری

بازدید از دو دخمه این برج یعنی دخمه بزرگ مانکجی و دخمه گلستان حدود 1 الی 2 ساعت زمان نیاز دارد اما برج سکوت یکی از جاهای دیدنی ایران است که قطعاً حسی متفاوت به شما خواهد داد.




:: موضوعات مرتبط: راهنمای گردشگری ایران , ,
:: برچسب‌ها: راهنمای گردشگری ایران ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی در ایران - جاذبه های گردشگری و توریستی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

RSS

Powered By
loxblog.Com